Chlebek bananowy | Vegan



Chlebek bananowy to zdecydowanie jeden z moich ulubionych wypieków. Jest bardzo szybki i prosty w wykonaniu. Przedstawiam wam moją zdrowszą wersję bez dodatku cukru.

Składniki:

- 4 dojrzałe banany
- pół szklanki daktyli
- 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 50g oleju rzepakowego
- garść posiekanych orzechów


Przygotowanie:

1. Daktyle zalać wrzątkiem i odstawić na godzinę.
2. W dużej misce rozgnieć banany widelcem.
3. Odsącz daktyle, zmiksuj i dodaj do rozgniecionych bananów, wymieszaj.
4. Do miski dodaj 1 i 1/2 szklanki przesianej mąki, łyżeczkę sody oczyszczonej, 50g oleju rzepakowego i dokładnie wymieszaj.
5. Dodaj posiekane orzechy i wymieszaj (opcjonalnie).
6. Ciasto przełóż do foremki wysmarowanej olejem.
7. Piecz w temperaturze 170oC przez ok. 60 min.

 

Komentarze

  1. Cudowny <3 Uwielbiam chlebek bananowy, zwłaszcza w połączeniu z masłem orzechowym :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka, a jak musiał pachnieć mniam ❤💙💚

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam <3 a wegańskiego jeszcze nie piekłam, także się skusze na przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna propozycja do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dawna widziałam już przepis na te chlebki bananowe! Chyba muszę w końcu się za to zabrać :D

    http://bitasmietanka.blogspot.com/2018/02/rolada-z-wzorem.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaki super prosty przepis. Taki chlebek idealnie sprawdzi się jako drugie śniadanie do szkoły lub pracy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam chlebek bananowy :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo uwielbiam chlebek bananowy <3 Twój wygląda bardzo smacznie i do tego taki zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pycha, uwielbiam :) Ja wczoraj piekłam i nic już nie ma :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z pewnością wypróbuję przepis - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię chlebki bananowe, ale w wersji wegańskiej jeszcze nie piekłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam chlebek bananowy,muszę kiedyś wypróbować Twoją wersje,smaczny :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty